CO JE DŮLEŽITÉ VĚDĚT, NEŽ ZAČNETE VYUŽÍVAT SLUŽEB CENTRA NABERTE KURZ
V Centru Naberte kurz poskytujeme kvalitní a snadno dostupnou pomoc lidem, kteří jsou ohroženi hazardním hraním i jejím blízkým.
- Kontaktovat můžete odborný tým pracovníků, kteří pomáhají s řešením náročných životních situací. Jedná se o sociální služby pro osoby vystavené stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností a obsahují tyto základní činnosti:
a) poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci,
b) sociálně terapeutické činnosti,
c) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
- Poskytování služeb je bezplatné (platíte pouze cenu volání dle svého tarifu).
- Služby jsou poskytovány anonymně. Pracovníci od klientů nevyžadují žádné osobní údaje. Klient má právo sdělovat jen ty informace, které uzná za vhodné a kvůli neposkytnutí údajů nemůže být diskriminován jeho přístup ke službám.
- Jsme vázáni mlčenlivostí - vyjma zákonné povinnosti o oznamování trestných činů, kterou je však vázán každý občan (kdyby taková situace měla nastat pracovníci Vás na to upozorní). Pracovník vytváří anonymizovaný zápis z kontaktu- bez čísel, jmen nebo dalších zmíněných údajů. Ten slouží jako podklad pro další možnou práci s klientem v případě domluvených setkání, je anonymizován a přidělen kódem. Po ukončení spolupráce je anonymizovaný údaj archivován a v této podobě slouží pro zpracování statistických údajů.
- Poskytujeme služby distanční formou na přechodnou dobu (bez přímého fyzického kontaktu). Využít lze chatové či e-mailové komunikace, telefonátu, WhatsApp nebo komunikačních kanálů na našich sociálních sítích (Instagram a Facebook). Navíc nás lze ještě potkat i v různých diskusních fórech po internetu.
- Jednání se zájemcem na webu nabertekurz.cz je zahájeno vstupem oslovené osoby na webový portál. Prostřednictvím automatizačních procesů (vyskakovací okna, funkční tlačítka na webu vstoupit) jsou zájemci poskytnuty prvotní a základní informace a zájemce tak má dostatek prostoru a času se zorientovat.
- Jednání se zájemcem prostřednictvím telefonní linky je zahájeno ve chvíli, kdy dojde k propojení pracovníka a volajícího. Klient je informován o tom, že se dovolal do služby, a to krátkou univerzální hláškou.
- Jednání se zájemcem prostřednictvím e-terénní formy je zahájeno ve chvíli, kdy zájemce přímo a adekvátně reaguje na oslovení pracovníkem ve svém přirozeném prostředí. Jedná se o opatření v souvislosti s běžným chováním v on-line prostředí. Součástí automatizovaného procesu v e-terénu je umístění prvotních informací na místa, kde lze v daném prostředí běžně nalézt informace o diskutující osobě (medailonek, profil). Pokud tato možnost není k dispozici, poskytne pracovník prvotní informace během přímého kontaktu. Pracovník zajistí, aby byl při každém kontaktu se zájemcem řádně představen a podepsán.
- Zájemce se mění ve klienta tím, že informovaně využívá nabízených služeb.
- Délka telefonního kontaktu je nastavena na 50 minut. s možností prodloužení dle aktuální potřeby klienta a individuálního uvážení pracovníka.
- S ohledem na specifika chatové komunikace je délka chatu (na webu i sociálních sítích) vyhodnocena dle aktuální potřeby klienta a rovněž dle posouzení pracovníka.
- Každé setkání se považuje za uzavřený kontakt s tím, že se si klient může
- domluvit další kontakt nevázaný na pracovníka – z důvodu náhodného přiřazování k pracovníkům.
- domluvit další kontakt vázaný na pracovníka – to v případě krizových intervencí a dalších kontaktů, které to vyžadují.
- využít dalšího anonymního kontaktu.
U všech těchto kontaktů je nezbytné, aby se klient identifikoval. Je tomu tak z důvodů zachování anonymity klienta. Za formu identifikace se považuje pokračování v komunikaci přes registrovaný účet na webu nabertekurz.cz nebo e-mail, dodržení nebo domluveného termínu kontaktu.
- Linka je anonymní a neposkytuje možnost předávání informací mezi rodinnými příslušníky ani dalšími osobami.
- V případě poskytování pomoci v krizi dochází k omezení ostatních služeb (pracovník si nastavuje off-line status, ukončuje případné probíhající kontakty a zároveň nereaguje na příchozí telefonáty). Pomoc v krizi má přednost před poskytováním ostatních služeb.
- Vypovězení smlouvy je ze strany klienta možné kdykoli v průběhu poskytování služby, bez udání důvodů. Jedná se dále o situace, kdy dojde k naplnění zakázky a klient již nemá další zakázku, v případě přechodu do jiné služby, nebo jen odchodem z chatu či položením telefonu.
- Cílem služby je umožnit lidem v nepříznivé sociální situaci využívat službu , tak, aby došlo ke stabilizaci aktuálního stavu klientů, zmírnění potíží, mobilizaci sil k překonání krize. Pokud pracovník vyhodnotí, že může docházet ke zneužívání služby, kdy klient využívá služby k jiným cílům - má pracovník právo kontakt odmítnou nebo ukončit. Klient je o tomto postup informován a je mu nabídnuto opětovné využití služby v případně relevantní potřeby, dle individuálního vyhodnocení situace pracovníkem v aktuální službě .
- Omezení ze strany sociální služby je jedním ze způsobů ochrany kapacity pracovníků před zneužíváním služby a přehlcováním služby klienty, kteří nesplňují podmínky pro poskytování služby. A to například nastavením limitů služby, pro délku kontaktu či počet telefonátů daný den/týden.
Kodex chování
Tento kodex chování je závazný pro všechny účastníky kontaktu služby Centra Naberte kurz a Linky pro hráče hazardních her a jejich blízké. Služba je poskytována na základě dodržování etických zásad a zákonných norem, které chrání jak klienty, tak pracovníky poskytující tuto službu. Každý klient je povinen dodržovat následující pravidla.
- Vzájemný respekt a etika - pracovníci jsou zde, aby Vám pomohli. Pokud byste k nim byli agresivní, vulgární nebo se chovali bez respektu, nemohli by poskytovat profesionální služby. Udržujte prosím respektující prostředí, abychom Vám mohli efektivně pomoci. Nepoužívejte prosím urážlivé nebo nepřátelské výrazy.
- Zacházení se službou - služba slouží k řešení otázek ohledně hazardního hraní. Když se cítíte zranitelní, jsme tady a nabízíme Vám podporu. Prosíme Vás, abyste službu nezneužívali k jiným účelům (a to například obchodním či sexuálním účelům). To zahrnuje odesílání zpráv, které jsou nevhodné nebo obsahují sexualizované obrázky či fotografie, a také vedení telefonátů se sexuálním obsahem.
- Bezpečný prostor - vyhněte se urážkám a nepřátelským výrokům. Jakékoli hrozby násilím nebo ublížením jsou nepřípustné. Pracovníci jsou lidé, kteří znají zákon a vědí, že se může jednat o trestný čin. Ten už by potom museli předat k řešení policii.
- Online komunikace - když komunikujete s pracovníky on-line, nezapomínejte, že na druhém konci jsou lidé, nikoli počítač.
- Dobrovolná účast - do naší služby vstupujete dobrovolně. Pokud Vám něco nevyhovuje nebo máte pocit, že potřebujete změnit způsob komunikace, dejte nám vědět. Jsme tu, abychom vám pomohli a chceme, abyste se cítili dobře. Máte rovněž právo kdykoli ukončit komunikaci, pokud se cítíte nepříjemně nebo pokud již nepotřebujete další podporu.
- Spolupráce - Vaše aktivita je klíčová pro dosažení cílů. Každá situace vyžaduje čas a pozornost. Jsme tu, abychom vám pomohli, ale ani my nedokážeme některé věci urychlit.
- Zákaz nevyžádané komunikace (spam) - neposílejte nám prosím nevyžádané zprávy, reklamní nabídky nebo jiný spam . Služba je určena výhradně pro poskytování podpory a poradenství.
- Respekt k ostatním - naše služba má své limity. Pokud voláte často, zvažte, zda je pro Vás naše služba vhodnou pomocí a zda naše služba dokáže naplnit Vaši zakázku.
Tento kodex je tu, aby Vám pomohl využít službu co nejlépe. V rámci poskytování kvalitních služeb je pro nás prioritní, aby se všichni cítili v bezpečí. Je za nás proto nepřípustné tolerovat vyhrožování směrem jak ke klientovi, tak ale i k pracovníkovi. Dodržováním těchto jednoduchých zásad zajistíte, že můžeme efektivně a s respektem pomáhat Vám i ostatním. Děkujeme za Vaši spolupráci!
Podávání a vyřizování stížností
Stížnost může podat klient, osoba jemu blízká, zájemce o službu, široká veřejnost. Stížnost může být podána e-terénnímu pracovníkovi nebo vedoucímu. Všichni e-terénní pracovníci jsou řádně proškoleni pro vyřizování stížností.
Stížnost může být anonymní nebo signovaná a lze ji podat těmito způsoby:
- při přímém kontaktu s e-terénními pracovníky (individuální chat, telefonní linka),
- e-mailem na kontakt@nabertekurz.cz nebo přes formulář zanechání vzkazu,
- e-mailem vedoucí služby tomastikova@podaneruce.cz,
- formou dopisu přímo do organizace, na adresu Společnost Podané ruce o.p.s., Hilleho 1842/5, Černá Pole, 602 00 Brno,
- nebo kontaktováním třetích stran, např. Veřejný ochránce lidských práv.
Využívání souborů cookies a zpracování osobních údajů
Soukromí a bezpečí každého klienta je pro nás velmi důležité. Získáváme a zpracováváme proto osobní informace v co nejmenší možné míře. O způsobech zpracovávání osobních údajů a nakládání s nimi, si můžete přečíst více v samostatném dokumentu. Využíváme rovněž soubory cookies, pouze však pro anonymizované přehledy dostupné z Google Analytics.
Podrobnosti o řešení stížností či dalších informace o službě naleznete na https://podaneruce.cz/sluzby/naberte-kurz/