CO JE DŮLEŽITÉ VĚDĚT, NEŽ ZAČNETE VYUŽÍVAT SLUŽEB CENTRA NABERTE KURZ

V Centru Naberte kurz poskytujeme kvalitní a snadno dostupnou pomoc lidem, kteří jsou ohroženi hazardním hraním i jejím blízkým. 

  • Kontaktovat můžete odborný tým pracovníků, kteří pomáhají s řešením náročných životních situací. Jedná se o sociální služby pro osoby vystavené stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života v případě náhlého zhoršení jejich zdravotního stavu nebo schopností a obsahují tyto základní činnosti:

a) poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci,
b) sociálně terapeutické činnosti,
c) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

  • Poskytování služeb je bezplatné (platíte pouze cenu volání dle svého tarifu).
  • Služby jsou poskytovány anonymně. Pracovníci od klientů nevyžadují žádné osobní údaje. Klient má právo sdělovat jen ty informace, které uzná za vhodné a kvůli neposkytnutí údajů nemůže být diskriminován jeho přístup ke službám.
  •  Jsme vázáni mlčenlivostí - vyjma zákonné povinnosti o oznamování trestných činů, kterou je však vázán každý občan (kdyby taková situace měla nastat pracovníci Vás na to upozorní). Pracovník vytváří anonymizovaný zápis z kontaktu- bez čísel, jmen nebo dalších zmíněných údajů. Ten slouží jako podklad pro další možnou práci s klientem v případě domluvených setkání, je anonymizován a přidělen kódem.  Po ukončení spolupráce je anonymizovaný údaj archivován a v této  podobě slouží pro zpracování statistických údajů.
  • Poskytujeme služby distanční formou na přechodnou dobu (bez přímého fyzického kontaktu). Využít lze chatové či e-mailové komunikace, telefonátu, WhatsApp nebo komunikačních kanálů na našich sociálních sítích (Instagram a Facebook). Navíc nás lze ještě potkat i v různých diskusních fórech po internetu.
  • Jednání se zájemcem na webu nabertekurz.cz je zahájeno vstupem oslovené osoby na webový portál. Prostřednictvím automatizačních procesů (vyskakovací okna, funkční tlačítka na webu vstoupit) jsou zájemci poskytnuty prvotní a základní informace a zájemce tak má dostatek prostoru a času se zorientovat.
  • Jednání se zájemcem prostřednictvím telefonní linky je zahájeno ve chvíli, kdy dojde k propojení pracovníka a volajícího. Klient je informován o tom, že se dovolal do služby, a to krátkou univerzální hláškou.
  • Jednání se zájemcem prostřednictvím e-terénní formy je zahájeno ve chvíli, kdy zájemce přímo a adekvátně reaguje na oslovení pracovníkem ve svém přirozeném prostředí. Jedná se o opatření v souvislosti s běžným chováním v on-line prostředí. Součástí automatizovaného procesu v e-terénu je umístění prvotních informací na místa, kde lze v daném prostředí běžně nalézt informace o diskutující osobě (medailonek, profil). Pokud tato možnost není k dispozici, poskytne pracovník prvotní informace během přímého kontaktu. Pracovník zajistí, aby byl při každém kontaktu se zájemcem řádně představen a podepsán.
  • Zájemce se mění ve klienta tím, že informovaně využívá nabízených služeb.
  • Délka telefonního kontaktu je nastavena na 50 minut. s možností prodloužení dle aktuální potřeby klienta a individuálního uvážení pracovníka.
  • S ohledem na specifika chatové komunikace je délka chatu (na webu i sociálních sítích) vyhodnocena dle aktuální potřeby klienta a rovněž dle posouzení pracovníka.
  • Každé setkání se považuje za uzavřený kontakt s tím, že se si klient může
  1. domluvit další kontakt nevázaný na pracovníka – z důvodu náhodného přiřazování k pracovníkům.
  2. domluvit další kontakt vázaný na pracovníka – to v případě krizových intervencí a dalších kontaktů, které to vyžadují.
  3. využít dalšího anonymního kontaktu.

U všech těchto kontaktů je nezbytné, aby se klient identifikoval. Je tomu tak z důvodů zachování anonymity klienta.  Za formu identifikace se považuje pokračování v komunikaci přes registrovaný účet na webu nabertekurz.cz nebo e-mail, dodržení nebo domluveného termínu kontaktu.

  • Linka je anonymní a neposkytuje možnost předávání informací mezi rodinnými příslušníky ani dalšími osobami.
  • V případě poskytování pomoci v krizi dochází k omezení ostatních služeb (pracovník si nastavuje off-line status, ukončuje případné probíhající kontakty a zároveň nereaguje na příchozí telefonáty). Pomoc v krizi má přednost před poskytováním ostatních služeb.
  • Vypovězení smlouvy je ze strany klienta možné kdykoli v průběhu poskytování služby, bez udání důvodů. Jedná se dále o situace, kdy dojde k naplnění zakázky a klient již nemá další zakázku, v případě přechodu do jiné služby, nebo jen odchodem z chatu či položením telefonu.
  • Cílem služby je umožnit lidem v nepříznivé sociální situaci využívat službu , tak, aby došlo ke stabilizaci aktuálního stavu klientů, zmírnění potíží, mobilizaci sil k překonání krize. Pokud pracovník vyhodnotí, že může docházet ke zneužívání služby, kdy klient využívá služby k jiným cílům - má pracovník právo kontakt odmítnou nebo ukončit. Klient je o tomto postup informován a  je mu nabídnuto opětovné využití služby v případně relevantní potřeby, dle individuálního vyhodnocení situace pracovníkem v aktuální službě .
  • Omezení ze strany sociální služby je jedním ze způsobů ochrany kapacity pracovníků před zneužíváním služby a přehlcováním služby klienty, kteří nesplňují podmínky pro poskytování služby. A to například nastavením limitů služby, pro délku kontaktu či počet telefonátů daný den/týden.

Kodex chování

Tento kodex chování je závazný pro všechny účastníky kontaktu služby Centra Naberte kurz a Linky pro hráče hazardních her a jejich blízké.  Služba je poskytována na základě dodržování etických zásad a zákonných norem, které chrání jak klienty, tak pracovníky poskytující tuto službu. Každý klient je povinen dodržovat následující pravidla.

  1. Vzájemný respekt a etika - pracovníci jsou zde, aby Vám pomohli. Pokud byste k nim byli agresivní, vulgární nebo se chovali bez respektu, nemohli by poskytovat profesionální služby. Udržujte prosím respektující prostředí, abychom Vám mohli efektivně pomoci. Nepoužívejte prosím urážlivé nebo nepřátelské výrazy.
  2. Zacházení se službou - služba slouží k řešení otázek ohledně hazardního hraní. Když se cítíte zranitelní, jsme tady a nabízíme Vám podporu. Prosíme Vás, abyste službu nezneužívali k jiným účelům (a to například obchodním či sexuálním účelům). To zahrnuje odesílání zpráv, které jsou nevhodné nebo obsahují sexualizované obrázky či fotografie, a také vedení telefonátů se sexuálním obsahem.
  3. Bezpečný prostor - vyhněte se urážkám a nepřátelským výrokům. Jakékoli hrozby násilím nebo ublížením jsou nepřípustné. Pracovníci jsou lidé, kteří znají zákon a vědí, že se může jednat o trestný čin. Ten už by potom museli předat k řešení policii.
  4. Online komunikace - když komunikujete s pracovníky on-line, nezapomínejte, že na druhém konci jsou lidé, nikoli počítač.
  5. Dobrovolná účast - do naší služby vstupujete dobrovolně. Pokud Vám něco nevyhovuje nebo máte pocit, že potřebujete změnit způsob komunikace, dejte nám vědět. Jsme tu, abychom vám pomohli a chceme, abyste se cítili dobře. Máte rovněž právo kdykoli ukončit komunikaci, pokud se cítíte nepříjemně nebo pokud již nepotřebujete další podporu.
  6. Spolupráce - Vaše aktivita je klíčová pro dosažení cílů. Každá situace vyžaduje čas a pozornost.  Jsme tu, abychom vám pomohli, ale ani my nedokážeme některé věci urychlit.
  7. Zákaz nevyžádané komunikace (spam) - neposílejte nám prosím nevyžádané zprávy, reklamní nabídky nebo jiný spam . Služba je určena výhradně pro poskytování podpory a poradenství.
  8. Respekt k ostatním - naše služba má své limity. Pokud voláte často, zvažte, zda je pro Vás naše služba vhodnou pomocí a zda naše služba dokáže naplnit Vaši zakázku.

Tento kodex je tu, aby Vám pomohl využít službu co nejlépe. V rámci poskytování kvalitních služeb je pro nás prioritní, aby se všichni cítili v bezpečí. Je za nás proto nepřípustné tolerovat vyhrožování směrem jak ke klientovi, tak ale i k pracovníkovi. Dodržováním těchto jednoduchých zásad zajistíte, že můžeme efektivně a s respektem pomáhat Vám i ostatním. Děkujeme za Vaši spolupráci!

Podávání a vyřizování stížností 

Stížnost může podat klient, osoba jemu blízká, zájemce o službu, široká veřejnost. Stížnost může být podána e-terénnímu pracovníkovi nebo vedoucímu. Všichni e-terénní pracovníci jsou řádně proškoleni pro vyřizování stížností.

Stížnost může být anonymní nebo signovaná a lze ji podat těmito způsoby:

  • při přímém kontaktu s e-terénními pracovníky (individuální chat, telefonní linka),
  • e-mailem na kontakt@nabertekurz.cz nebo přes formulář zanechání vzkazu,
  • e-mailem vedoucí služby tomastikova@podaneruce.cz,
  • formou dopisu přímo do organizace, na adresu Společnost Podané ruce o.p.s., Hilleho 1842/5, Černá Pole, 602 00 Brno,
  • nebo kontaktováním třetích stran, např. Veřejný ochránce lidských práv.

Využívání souborů cookies a zpracování osobních údajů

Soukromí a bezpečí každého klienta je pro nás velmi důležité. Získáváme a zpracováváme proto osobní informace v co nejmenší možné míře. O způsobech zpracovávání osobních údajů a nakládání s nimi, si můžete přečíst více v samostatném dokumentu. Využíváme rovněž soubory cookies, pouze však pro anonymizované přehledy dostupné z Google Analytics.

Podrobnosti o řešení stížností či dalších informace o službě naleznete na https://podaneruce.cz/sluzby/naberte-kurz/

 

 

VSTOUPIT  

NEMÁM ZÁJEM