Základní informace o Centru Naberte kurz

Vstupte

Centrum Naberte kurz se věnuje preventivní e-terénní sociální práci
(dále jen e-terénní práci). 

Komplexní pojetí jednotlivých aktivit realizovaných e-terénními pracovníky s cílem snižovat rizika spojená s hraním hazardních her u cílové skupiny hazardních hráčů a jejich blízkých. Služba je poskytována výhradně on-line nebo telefonickou formou.

 

Bezpečné prostředíanonymní přístup, otevřená komunikace
Služby poskytujeme zdarma.
Máte někoho, s kým si bez předsudků o hazardu promluvit?
Jsme zde pro Vás a Vaše blízké.
 

1. Poslání
2. Cílová skupina
3. Cíl
4. Nabízené služby
5. Podávání a vyřizování stížností
6. Využívání souborů cookies a zpracování osobních údajů

1. Poslání

Posláním e-terénní práce je prevence a snižování negativních důsledků plynoucích z hraní hazardních her a s nimi spojeného rizikového chování. Nabízíme pomoc osobám, které se již rizikově chovají, osobám, které jsou tímto chováním ohroženy a osobám jim blízkým. Součástí e-terénní práce je pomáhat lidem v tíživé životní situaci s řešením jejich problémů v souvislosti s patologickým hraním, podporovat a motivovat konkrétní jedince nebo skupiny ke změně dříve, než by u nich došlo k rozvoji rozsáhlých negativních sociálních, ekonomických, psychických i zdravotních důsledků.

2. Cílová skupina

Primární cílovou skupinou se rozumí osoby s projevy návykového chování nebo lidé ohrožení vznikem závislostí, a to v souvislosti s hraním hazardních her, včetně jejich osob blízkých. Sekundární cílovou skupinou se pro potřeby e-terénní práce rozumí odborná i laická veřejnost.

3. Cíl

Cílem e-terénní práce je podílet se na snižování rizik a škod spojených s hraním hazardním her, jak v rovině samotných klientů, tak v rovině širší společnosti.

4. Nabízené služby

V Centru Naberte kurz pracujeme s filozofií harm reduction, tzn. snižováním rizik způsobených hraním hazardních her.

Tento přístup jsou koncepce, programy a činnosti směřující primárně k minimalizaci nepříznivých zdravotních, sociálních a ekonomických dopadů. Klademe důraz na Vaše individuální a aktuální potřeby.

Prostřednictvím individuálního chatu, skupinového chatu nebo emailu/vzkazu a telefonu můžete využít následující služby:

Využitím některé z výše uvedených služeb prostřednictvím kteréhokoliv kanálu automaticky uzavíráte dohodu o spolupráci s Centrem Naberte kurz, stáváte se klientem Centra Naberte kurz a vztahují se na Vás následující práva:

  • Právo na důstojnost
  • Právo na bezpečí
  • Právo na soukromí
  • Právo rozhodovat o vlastní osobě
  • Právo na svobodu víry, vyznání a názorů
  • Právo podávat stížnost

Během využívání služeb máte zároveň povinnost dodržovat pravidla slušného chování. V případě porušení těchto zásad má pracovník právo poskytovaní služby ukončit.


Zásady poskytování služeb e-terénní práce 
E-terénní pracovníci se řídí Etickým kodexem adiktologů, zákonnými normami ČR a jinými mezinárodními smlouvami.

Základní zásady poskytovaní služeb e-terénní práce jsou především:

  • Bio-psycho-sociálně-spirituální model: Na situaci klienta se pohlíží v souvislostech bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu. Tento model definuje zdraví jako stav tělesné, duševní a sociální pohody, nikoliv pouze nepřítomnost nemoci nebo vady. Z tohoto pohledu je návykové chování a užívání návykových látek a závislost na nich jevem, který vzniká v průběhu vývoje jedince ve vzájemné interakci biologických, psychologických, vztahových a duchovních faktorů.
  • Anonymita, bezplatnost: Klient může využívat služeb bez obav ze ztráty anonymity. Zařízení rovněž garantuje anonymitu tím, že neposkytuje o klientovi informace bez jeho předešlého informovaného souhlasu. Klient se může také rozhodnout, zda využije službu, která by svou povahou vyžadovala při jednání s jinými institucemi ztrátu jeho anonymity, či takovou službu odmítne. V takovém případě je hledána alternativní možnost či způsob řešení. Všechny služby jsou poskytovány bezplatně.
  • Veřejná přístupnost ke službě: Program je veřejně přístupný bez rozdílu pohlaví, národnosti, rasy, náboženského vyznání, politického přesvědčení, fyzického či psychického zdraví, právního či společenského postavení a socioekonomických možností. Služby jsou pro klienty přístupné bez ohledu na typ užívané návykové nealkoholové látky či nelátkové závislosti, historii užívání a způsob aplikace návykové látky.
  • Respektování volby klienta, dobrovolnost využívání služby: Je respektována volba klienta ve způsobu života. Abstinence není podmínkou k využití služby. Je nabízena aktivně odborná péče či pomoc a klient se může svobodně rozhodnout, jestli službu využije či nikoliv. Využívání služby je dobrovolné. Klienti mohou vyjadřovat svou vlastní vůli a podávat podněty či stížnosti týkající se služby. Ke klientovi je přistupováno individuálně a strukturovaně.
  • Flexibilita a potřebnost: Služby se přizpůsobují aktuálním potřebám klientů a pružně na ně reagují. Služby jsou poskytovány pokud možno bez odkladu.
  • Rovný, ale zároveň individuální přístup ke klientům: Služba je poskytována na základě dohody s klientem. Ctí se jedinečnost každého klienta a jeho vlastní vůle. Na základě toho mu je nabízena a poskytována služba dle jeho aktuálních potřeb a možností.
  • Dodržování práv klienta: Zaměstnanci dodržují Listinu základních práv a svobod, Etický kodex sociálních a zdravotnických pracovníků a Etický kodex České psychoterapeutické společnosti, Etický kodex adiktologů.
  • Propojení psychologické a sociální péče: Klademe důraz na poskytování a propojení psychologické a sociální práce. Klientům nabízíme komplexní nabídku těchto služeb na jednom místě a v paralelním běhu. Sociální práce jde „ruku v ruce“ s prací psychologickou (terapeutickou) a pomáhá tak klientovi řešit komplexně jeho problém. Může mít charakter jak jednorázové, tak dlouhodobé případové práce, která vede k sociální stabilizaci klienta a k jeho znovuzačlenění do systému sociální sítě. Sociální práce může mít podobu individuální práce s jednotlivcem (např. hledání zaměstnání) nebo práce s rodinou (např. postup při změně trvalého pobytu klienta).

Omezení či vypovězení dohody

Klientem rozumíme osobu z řad cílové skupiny, se kterou byla uzavřena dohoda o poskytování služeb. V některých situacích (obzvláště v e-terénu) je odpovědností pracovníka vyhodnotit, zda proběhlo řádně jednání se zájemcem a jedná se tudíž o klienta, který informovaně využívá nabízených služeb.

Vypovězení smlouvy je ze strany klienta možné kdykoli v průběhu poskytování služby, bez udání důvodů. Jedná se dále o situace, kdy dojde k naplnění zakázky a klient již nemá další zakázku, v případě přechodu do jiné služby, nebo jen odchodem z chatu či položením telefonu.

Omezení ze strany sociální služby je jedním ze způsobů ochrany pracovníka před opakovanými voláními téhož klienta, který se nenachází v krizi. A to například nastavením limitů služby. Ukazuje se, že pravidla, hranice, limity jsou často velmi funkční. Pro kvalitní fungování služby je velmi důležité dodržovat postupy a pravidla, na kterých se shodli jako tým.  Je proto možné nastavit klientovi limity pro délku kontaktu či počet telefonátů daný den/týden.

Vypovězení smlouvy ze strany pracovníka je možné v situacích, kdy dojde k naplnění zakázky a klient již nemá další zakázku.

Dalším důvodem pro ukončení služby je hrubé porušení kodexu chování.

V rámci poskytování kvalitních služeb je pro nás prioritní, aby se všichni cítili v bezpečí. Je za nás proto nepřípustné tolerovat vyhrožování směrem jak ke klientovi, tak ale i k pracovníkovi. Důsledkem takového chování je informované ukončení hovoru a popřípadě odepření poskytnutí služby.

Kodex chování

Tento kodex chování je závazný pro všechny účastníky kontaktu služby Centra Naberte kurz a Linky pro hráče hazardních her a jejich blízké.  Služba je poskytována na základě dodržování etických zásad a zákonných norem, které chrání jak klienty, tak pracovníky poskytující tuto službu. Každý klient je povinen dodržovat následující pravidla.

  1. Vzájemný respekt a etika - pracovníci jsou zde, aby Vám pomohli. Pokud byste k nim byli agresivní, vulgární nebo se chovali bez respektu, nemohli by poskytovat profesionální služby. Udržujte prosím respektující prostředí, abychom Vám mohli efektivně pomoci. Nepoužívejte prosím urážlivé nebo nepřátelské výrazy.
  2. Zacházení se službou - služba slouží k řešení otázek ohledně hazardního hraní. Když se cítíte zranitelní, jsme tady a nabízíme Vám podporu. Prosíme Vás, abyste službu nezneužívali k jiným účelům (a to například obchodním či exuálním účelům). To zahrnuje odesílání zpráv, které jsou nevhodné nebo obsahují sexualizované obrázky či fotografie, a také vedení telefonátů se sexuálním obsahem.
  3. Bezpečný prostor - vyhněte se urážkám a nepřátelským výrokům. Jakékoli hrozby násilím nebo ublížením jsou nepřípustné. Pracovníci jsou lidé, kteří znají zákon a vědí, že se může jednat o trestný čin. Ten už by potom museli předat k řešení policii.
  4. Online komunikace - když komunikujete s pracovníky on-line, nezapomínejte, že na druhém konci jsou lidé, nikoli počítač.
  5. Dobrovolná účast - do naší služby vstupujete dobrovolně. Pokud Vám něco nevyhovuje nebo máte pocit, že potřebujete změnit způsob komunikace, dejte nám vědět. Jsme tu, abychom vám pomohli a chceme, abyste se cítili dobře. Máte rovněž právo kdykoli ukončit komunikaci, pokud se cítíte nepříjemně nebo pokud již nepotřebujete další podporu.
  6. Spolupráce - Vaše aktivita je klíčová pro dosažení cílů. Každá situace vyžaduje čas a pozornost.  Jsme tu, abychom vám pomohli, ale ani my nedokážeme některé věci urychlit.
  7. Zákaz nevyžádané komunikace (spam) - neposílejte nám prosím nevyžádané zprávy, reklamní nabídky nebo jiný spam . Služba je určena výhradně pro poskytování podpory a poradenství.
  8. Respekt k ostatním - naše služba má své limity. Pokud voláte často, zvažte, zda je pro Vás naše služba vhodnou pomocí a zda naše služba dokáže naplnit Vaši zakázku.

Tento kodex je tu, aby Vám pomohl využít službu co nejlépe. Dodržováním těchto jednoduchých zásad zajistíte, že můžeme efektivně a s respektem pomáhat Vám i ostatním. Děkujeme za Vaši spolupráci!

Důsledky porušení kodexu

Porušení tohoto kodexu může vést k omezení nebo ukončení přístupu ke službě. V závažných případech může být věc předána příslušným orgánům k dalšímu řešení.

6. Podávání a vyřizování stížností 

Stížnost může podat klient, osoba jemu blízká, zájemce o službu, široká veřejnost. Stížnost může být podána e-terénnímu pracovníkovi nebo vedoucímu. Všichni e-terénní pracovníci jsou řádně proškoleni pro vyřizování stížností.

Stížnost může být anonymní nebo signovaná a lze ji podat těmito způsoby:

  • při přímém kontaktu s e-terénními pracovníky (individuální chat, telefonní linka),
  • e-mailem na kontakt@nabertekurz.cz nebo přes formulář zanechání vzkazu,
  • formou dopisu přímo do organizace, na adresu Společnost Podané ruce o.p.s., Hilleho 1842/5, Černá Pole, 602 00 Brno,
  • nebo kontaktováním třetích stran, např. Veřejný ochránce lidských práv.

Forma a evidence stížností
Každá stížnost je evidována a zapsána pracovníkem, který stížnost přijal. Zapisuje se datum přijetí stížnosti, jméno pracovníka, který stížnost přijal, obsah stížnosti, datum a výsledek vyřízení stížnosti. Pokud je stížnost podána e-mailem ukládá se jak v elektronické, tak tištěné podobě. Pokud je stížnost podána poštou ukládá se dopis.   

Vyřizování stížností
Pokud stěžovatel zanechá v dopise či emailu své kontaktní údaje, bude mu obratem zaslána odpověď o přijmutí stížnosti, ve které bude uvedena lhůta pro vyřízení stížnosti. Stížnost bude vyřízena v co nejbližší době, nejdéle však do 30 dnů. Po vyřízení stížnosti stěžovateli neodkladně zasíláme „Zápis o stížnosti“. Pokud je stížnost podána telefonicky pracovník se zeptá, jestli si stěžovatel přeje sdělit své kontaktní údaje a domluví na způsob předání vyřízení stížnosti.

Každou stížností se zabýváme na nejbližší poradě týmu nebo ji řeší vedoucí pracovník s výše nebo níže postaveným pracovníkem. Pokud není klient s výsledkem spokojen, je vedoucím služby informován, že má právo obrátit se se stížností k vedoucímu pracovníkovi další úrovně organizační struktury organizace. Konečnou instancí v organizaci je v případě stížnosti uživatele služeb nejvyšší statutární orgán.

Pokud se klient obrátí na pracovníky se stížností na třetí stranu (organizaci), pracovník se nepřiklání na žádnou stranu a zachovává neutrální postoj. Nabídne klientovi asistenci při podání této stížnosti.

Podání stížnosti nesmí být v žádném případě příčinou ze strany e-terénních pracovníků k vypovězení nebo přerušení či snížení kvality poskytování služby stěžovateli. E-terénní pracovníci respektují i právo stěžovatele svobodně si zvolit nezávislého zástupce, který ho bude při vyřizování stížnosti zastupovat. Pravidlem je, že nezávislý zástupce stojí mimo struktury služby a organizace.  ukládá se dopis.

6. Využívání souborů cookies a zpracování osobních údajů

Soukromí a bezpečí každého klienta je pro nás velmi důležité. Získáváme a zpracováváme proto osobní informace v co nejmenší možné míře. O způsobech zpracovávání osobních údajů a nakládání s nimi, si můžete přečíst více v samostatném dokumentu. Využíváme rovněž soubory cookies, pouze však pro anonymizované přehledy dostupné z Google Analytics.

Vstupte Nemám zájem